Du er her

Karl Fredrik Lund ny sjef i BrandMaster

BrandMaster skal styrke sin satsning internasjonalt og har hentet Karl Fredrik Lund som ny CEO.
Av Nils Vanebo
Publisert 12.08.2019 15:30

Det norske teknologiselskapet BrandMaster varsler i en pressemelding at de skal intensivere satsningen og åpner flere kontorer internasjonalt. I tillegg foretas et lederbytte med ansettelsen av Karl Fredrik Lund som ny CEO.

Lund har bred erfaring fra norsk retail, blant annet Steen & Strøm og Telia, hvor han har skaffet seg kjennskap til merkevareprosesser og teknologi. Han er utdannet ved NHH og Handelshøyskolen BI.

Karl Fredrik Lund ser fram til å være med på den videre reisen til BrandMaster.

– Teknologi og merkevarer er det jeg har holdt på med, og da blir det spennende å skulle jobbe i Brandmaster som har en egenutviklet teknologi som skal tas ut i verden, sier han til Retailmagasinet.

Lund poengterer at de store internasjonale merkevarene trenger systemer for å effektivisere merkevareprosessene og holde kontroll med den immaterielle kapitalen, bilder, logoer og malverk osv. 

At han selv har sittet på den andre siden av bordet for merkevareeierne, mener han også vil være nyttig i den rollen han nå går inn i.

Styreformann Erik Langaker er fornøyd med ansettelsen:

– Jeg er svært fornøyd med at Lund har takket ja til å lede selskapet videre i en periode der vi investerer i Tyskland og UK. Vi har store ambisjoner, og jeg er trygg på at Karl Fredrik Lund har den kompetanse og erfaringsbakgrunn som skal til for å løfte BrandMaster videre.

Satser internasjonalt

Etter oppkjøpet av svenske Resolut Marketing Systems AB tidligere i år forsterket BrandMaster sin posisjon innen skybaserte løsninger for internasjonalt brand management. Gjennom oppkjøpet fikk selskapet også tilstedeværelse i USA. Nå åpner BrandMaster også avdelingskontorer i London og Stuttgart for å ivareta en økende internasjonal kundemasse.

– Vi opplever at BrandMasters produktportefølje er godt posisjonert sammenlignet med tilsvarende selskaper i Europa, og at etterspørselen utenfor Norge øker betydelig. En naturlig konsekvens av dette er at vi etablerer oss der våre nye kunder er, sier Langaker.

Nøkkelord