Du er her

H&M gjør endringer i kundeklubben

H&M Club endrer navn til H&M Member, og begynner samtidig å tilby digitale kvitteringer.
Av Odd Henrik Vanebo
Publisert 14.05.2019 14:27

Det melder Market.se.

– Og endringene omfatter også Norge?

– Byttet av navn på kundeklubben, look og innhold endres over hele verden. Ja - også i Norge, opplyser Kristin Fjeld, kommunikasjonssjef i H&M for Norge og Island, til Retailmagasinet.

– Ny kvitteringsløsning også?

– Med hensyn til kvitteringer får man per dags dato samlet alle online-kvitteringer hos H&M Member i Norge. I løpet av sommeren vil man også få samlet alle kvitteringer fra butikk samme sted, så dette kommer også til Norge, bekrefter Kristin Fjeld.

Godt for miljøet

Allerede i dag mottar de som handler på nettet sine kvitteringer digitalt. Og nå blir kvitteringer også for kjøp i fysisk butikk samlet på ett sted.

Pressekontakt Amanda Larsson sier til Market at H&M selvfølgelig håper at den nye digitale løsningen vil redusere mengden fysiske kvitteringer, slik at de sammen med kundene kan gjøre noe godt for miljøet.

Dermed blir det også lettere for kunden å håndtere returer og holde oversikt over garanti.

Nylanseringen innebærer en rekke andre endringer, for eksempel et nytt visuelt ‘look’, og at kunden vil kunne samle poeng på flere måter enn bare ved å handle, for eksempel ved å sette karakter på sine nettkjøp eller ved å ferdigstille sin medlemsprofil, sier Amanda Larsson til Market.

Nøkkelord