Du er her

Blush gir en million kroner til WWF

Denne uka passerer Blush en milepæl. Bærekraftsatsningen har resultert i en donasjon på én million kroner til WWFs arbeid for å stoppe forsøplingen og redde liv i havet.
Av Pressemelding
Publisert 11.10.2019 10:07

– Vi vil være med på å gjøre en forskjell, og gjøre det enkelt for kundene å bidra, sier kommersiell direktør Christine Stålnacke. 

Siden 2014 har Blush vært en av Norges ledende aktører på nett innen skjønnhet og velvære, og i 2018 startet bærekraftsatsingen for alvor. 

– Vi i Blush har tatt mange steg for å redusere fotavtrykket vårt, forteller Stålnacke. Vi er langt fra i mål, men hvert skritt teller. 

Noen av tiltakene er å innføre pappesker som er laget av 50 prosent resirkulert materiale, bedre synliggjøring av de «grønnere», mer naturlige og bærekraftige, produktene i sortimentet og å stille miljøkrav ved valg av produkter og leverandører. I tillegg har de innført flere typer pappesker som er bedre tilpasset de ulike produktene, slik at de sender mindre luft. 

Blush har også inngått et samarbeid med WWF Verdens Naturfond, og støtter deres arbeid for å redde livet i havet og stoppe marin forsøpling med en andel av omsetningen.

– Det viser at det nytter, sier Stålnacke. De små tingene vi gjør i hverdagen kan til sammen bli noe stort og viktig. 

WWF Verdens Naturfond er imponert over satsingen, og takker for støtten.

– Blush jobber kontinuerlig med å minimere egen miljøpåvirkning, og vi heier på alle bedrifter som tar grep for å redusere plastforsøpling og klimautslipp, sier Denise Kohn, seniorrådgiver i WWF Verdens Naturfond. Dette er et stort og svært viktig bidrag til vårt arbeid mot marin forsøpling.


Denise Kohn er seniorrådgiver i WWF Verdens Naturfond. Foto: Ivan Tostrup / WWF Verdens naturfond.

Høy tilvekst av kunder

Det siste året har Blush opplevd en sterk vekst i nye kunder, og en stor økning i salg av varer innen hud- og hårpleie, sminke, parfyme og tilbehør. 

– Det virker som om mange setter pris på at vi har et bredt utvalg av naturlige og bærekraftige produkter, og at vi står for noe, sier Christine Stålnacke. Vi ønsker at folk skal kunne handle hos oss med litt bedre samvittighet, noe vi skal fortsette å jobbe for hver dag.